Bilde over Hokksund by i Øvre Eiker.

Hokksund Mannskor har i dag 25 medlemmer – alle sangglade menn som har avsatt tirsdagskveldene til øvelse i Frelsesarmeens lokale i Hokksund. Menn i alle aldre er velkomne, men i likhet med andre lignende organisasjoner, har også vi hatt vansker med å rekruttere yngre medlemmer den siste tiden. Gjennomsnittsalderen har derfor krøpet oppover med årene. Det har imidlertid ingen negativ innvirkning verken på gleden av å synge eller på det sosiale fellesskapet.

Vi er nå inne i en ny og spennende tid i koret. I et iherdig forsøk på å rekruttere nye medlemmer er et nytt og spenstig repertoar på vei inn ved siden av det gode gamle. Korets dirigent gjennom 47 år, Bjørn Eriksen, forsøkte med stort hell å gå nye veier, ofte med et utradisjonelt valg av repertoar. Vår dirigent de siste årene, Trond Nilsen, fører dette videre. Han er et kjent navn innen musikklivet i Eiker og Drammensområdet med flere faste årlige oppsetninger både i Drammens teater og på Fossesholm. Han har jobbet profesjonelt med musikk siden 1984 og også fått kulturprisen fra tidligere Nedre Eiker kommune. Vår tidligere visjon ”Kvalitet med glimt i øyet” er byttet ut med ”Don’t worry, be happy”.

Hokksund Mannskor har lang erfaring med oppdrag fra store eventer og jubileer til mindre tilstelninger og selskap. Vi stiller med et variert repertoar. Koret påtar seg oppgaver som sangmessig underholdning ved større og mindre arrangementer. Dette kan omfatte hele koret eller en mindre gruppe. Eksempler på oppdrag/opptredener kan være: firmafester, jubileer, festivaler, julebord, bryllup, begravelser m.m. (Se også under fanen ”OKTETTEN”).

Skulle dette være interessant, kontakt en av disse:

Leder: Manfred Polzin tlf. 901 88 051, eller manfred.polzin@hotmail.no

Dirigent: Trond Nilsen tlf. 928 28 894, eller trond@komponisten.no

Les mer om koret under fanen ”HJEM”. Blir du fristet til å bli med, ta kontakt med vår rekrutteringsansvarlig Ingar Bretvik på tlf. 928 96 944 eller på e-øost: bretviken@gmail.no